Se alege un subiect, de exemplu: „oraşul tău”.
Se lansează provocarea: „Continuă cu cât mai multe cuvinte enunțul: «Pentru mine, oraşul meu înseamnă…»”.
Cei mici sunt lăsați să lucreze singuri, pe o fişă pe care este scris enunțul de la care se porneşte exerciţiul.
După câteva minute, participanţii sunt încurajaţi să îşi citească (și să îşi explice) răspunsurile.
Apoi, să scrie pe un post-it cuvintele care au, pentru ei, o mare însemnătate, cuvintele la care nu pot renunţa.
Hârtiile se lipesc pe tabla. Se elimină cele care se repet. Cele rămase se grupează, eventual, după diferite criterii găsite de copii sau indicate de profesor. Apoi, împreună cu acesta, copiii leagă cuvintele într-un mic poem.
Mențiuni / Sfaturi:
Pentru a obţine un text coerent, profesorul poate introduce elemente de legătură între cuvintele indicate de copii, sau îi poate invita pe aceştia să găsească aceste elemente.
Se realizează o conversaţie cu elevii, legată de ce au simţit participând la acest exerciţiu; ce au învățat din această temă și ce audescoperit despre colegi în urma activităţii.
Număr de participanţi: cel puţin 10.
Resurse materiale: post-it-uri, instrumente de scris, foi de hârtie coli albe de hârtie. Loc de desfășurare: sala de clasă.
Se alege un subiect, de exemplu: „oraşul tău”.
Se lansează provocarea: „Continuă cu cât mai multe cuvinte enunțul: «Pentru mine, oraşul meu înseamnă…»”.
Cei mici sunt lăsați să lucreze singuri, pe o fişă pe care este scris enunțul de la care se porneşte exerciţiul.
După câteva minute, participanţii sunt încurajaţi să îşi citească (și să îşi explice) răspunsurile.
Apoi, să scrie pe un post-it cuvintele care au, pentru ei, o mare însemnătate, cuvintele la care nu pot renunţa.
Hârtiile se lipesc pe tabla. Se elimină cele care se repet. Cele rămase se grupează, eventual, după diferite criterii găsite de copii sau indicate de profesor. Apoi, împreună cu acesta, copiii leagă cuvintele într-un mic poem.
Mențiuni / Sfaturi:
Pentru a obţine un text coerent, profesorul poate introduce elemente de legătură între cuvintele indicate de copii, sau îi poate invita pe aceştia să găsească aceste elemente.
Se realizează o conversaţie cu elevii, legată de ce au simţit participând la acest exerciţiu; ce au învățat din această temă și ce au descoperit despre colegi în urma activităţii.
Număr de participanţi: cel puţin 10.
Resurse materiale: post-it-uri, instrumente de scris, coli albe de hârtie. Loc de desfășurare: sala de clasă.