Nume învățător / profesor: Gabriela Ciobîcă

Şcoala reprezentată: Liceul Pedagogic „Anastasia Popescuˮ

Obiective:           

• să exploreze și să descrie grafic un cuvânt;

• să acorde atenție colegilor din grupul de joacă;

• să respecte regulile jocului.


Număr de participanți: 20 – 25


Resurse materiale: jetoane cu diferite cuvinte, tablă, țintă


Durată: 15 minute


Loc de desfășurare: sala de clasă


Conținut/descrierea jocului:

Copiii sunt împărțiți în două grupuri. Fiecare copil dintr-un grup vine la tablă, extrage un bilețel pe care este scris un cuvânt și desenează un indiciu pentru respectivul cuvânt (o noțiune, un fenomen etc.). Copiii din grupa lui trebuie să ghicească ce a vrut copilul să deseneze, într-un interval limită de timp (30 de secunde sau mai mult, în funcție de vârsta copiilor). Este un joc asemănător cu mima, doar că în loc de gesturi, este folosit desenul.

Clasa este împărțită în două echipe. Profesorul pune întrebări fiecărei echipe, iar cei care reușesc să răspundă corect, au dreptul să arunce cu săgeata spre țintă. Câștigători sunt cei care reușesc să răspundă la cele mai multe întrebări și care obțin cel mai mare punctaj.

Mențiuni/Sfaturi:

Acest joc poate fi folosit la începutul lecției, pentru a introduce un nou subiect, o recomandare de lectură sau numele unui om de știință/ autor/ artist etc. celebru. Profesorul scrie pe tabla prima și ultima literă a cuvântului, iar copiii aleg împreună literele cu care vor încerca să rezolve ghicitoarea.

Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:

După fiecare răspuns corect se aplaudă. La final vor fi felicitați cei care au reușit să găsească toate răspunsurile corecte și se discută pe baza noutăților aflate.