Științe, arte și literatură
Preșcolari
Îndreaptă Greșeala
Nume educator/ profesor: MĂRCULESCU MARIA-ANCA Scoala reprezentată: LICEUL PEDAGOGIC ,,ANASTASIA POPESCU” Obiective: • să identifiece cuvintele pronunţate greşit,• să pronunţe corect denumirea unor obiecte, • să asculte cu atenţie textul citit de...
Eu spun una, tu spui multe
Nume profesor: NIȚĂ LUMINIȚA Școala reprezentată: GRĂDINIȚELE ARC-EN -CIEL sector 2 BUCUREȘTI Obiective: • să aleagă cartonașul cu una sau mai multe imagini;• să exprime corect singularul și pluralul. Număr de participanți: 5-15 copii Resurse materiale:...
Lanțul cuvintelor
Nume învățător / profesor: Adina Răpan Scoala reprezentată: Liceul Pedagogic ”Anastasia Popescu” Obiective: • să facă asocieri de cuvinte;• să rețină cuvintele pe care le-au auzit ; Număr de participanți: minim 2 Resurse materiale: - Durată: nelimitată Loc de...
Basmul
Se formează grupe de câte patru elevi. Profesorul le spune elevilor că vor fi autorii unui basm. Basmul are un început dat, cum ar fi „Era odată o fetiţă sărmană, care locuia împreună cu mama ei bolnavă, într-o căsuţă sărăcăcioasă, de la marginea pădurii...”. Pe rând,...
Școlari
Imaginați-vă sfârșitul unei povești
Profesorul prezintă regulile jocului: Se împarte clasa pe echipe: 4-6; Profesorul citeşte cu intonaţie o parte dintr-o poveste în limba română sau într-o limbă străină, lăsând-o neterminată şi creând suspans elevilor. Echipele realizează un brainstarming şi în funcţie...
Histoire (aproape identică cu Povestea mea)
Elevii vor fi împărţiţi în patru grupe. Fiecare grupă va scrie pe a foaie de hârtie câte patru sau cinci cuvinte, care au sau nu legătură între ele. Fiecare foaie va merge la cealaltă grupă, adică foaia de la grupa întâi va merge la grupa a doua, cea de la a doua la a...
Poveste pe grupe
Obiective: • dezvoltarea vocabularului, a exprimării corecte, cursive, coerente;• dezvoltarea imaginației și a creativității Număr de participanți: minim 4 Resurse materiale: bilețele cu indicii Durată: 20- 45 min Loc de desfășurare: în sala de clasă, afară...
Antonime… altfel
Exerciţiul este o variantă a jocului Mima. Copiii formează perechi şi, la semnalul coordonatorului, mimează diferite perechi de „antonime”: noapte şi zi; soare şi lună; râs şi plâns; apă şi foc; tinereţe şi bătrâneţe etc. Perechile se pot deplasa în spaţiul de joc şi...
Arta (colajelor) și literatura
După activităţile de lectură aprofundată a unui text literar, copiii sunt provocaţi să îl ilustreze, realizând colaje în echipă, folosind diverse imagini decupate. Întâi, se stabilesc echipele, apoi fiecare echipă primeşte materialele de lucru din care se pot decupa...
Basmul
Se formează grupe de câte patru elevi. Profesorul le spune elevilor că vor fi autorii unui basm. Basmul are un început dat, cum ar fi „Era odată o fetiţă sărmană, care locuia împreună cu mama ei bolnavă, într-o căsuţă sărăcăcioasă, de la marginea pădurii...”. Pe rând,...