Nume profesor: NIȚĂ LUMINIȚA
Școala reprezentată: GRĂDINIȚELE ARC-EN –CIEL, sector2 BUCUREȘTI
Obiective:
• să identifice fructele aflate în săculeț, în absența vederii prin pipăit;
• să denumească corect fructele aflate în săculeț, în absența vederii prin pipăit.
Număr de participanți: 5-20 copii
Resurse materiale: mere, pere, nuci, prune, struguri, gutui, portocale, banane, mandarine, kiwi, lămâi, săculeț, eșarfă sau fular/basma.
Durată: 10-15 minute
Loc de desfășurare: sala de clasă sau afară.
Conținut/descrierea jocului:
Propunătorul va arăta copiilor fructele pe care le va pune în săculeț. El va lega la ochi câte un copil și îi va cere să ia în mână câte un fruct, să-l pipăie, să-l denumească și apoi să îl scoată afară din săculeț pentru a putea fi verificat de ceilalți copii dacă a denumit corect fructul. Dacă a ghicit corect denumirea fructului va fi dezlegat de la ochi și jocul va continua cu un alt copil, dacă nu a ghicit mai are dreptul la două încercări după care va primi o pedeapsă hazlie. Jocul se încheie după ce toți copiii au fost legați la ochi și puși să denumească fructele.
Mențiuni/Sfaturi:
– Jocul se poate organiza și sub formă de concurs, pe grupe. La fiecare răspuns corect grupa primește un punct. Câștigă grupa care totalizează mai multe puncte.
– Scopul acestui joc este identificarea și denumirea corectă a unor obiecte, în absența vederii, prin pipăit.
– Jocul este gândit pentru formarea autonomiei personale.
Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:
Ex. La final vor fi felicitați cei care au reușit să găsească toate răspunsurile corecte și se discută pe baza noutăților aflate.